Bu eserde öncelikle e-ticaret genel hatlarıyla kavramsal olarak incelenmiş; geçmişten günümüze ticaret içerisindeki yüzdelik gelişmeler, dünyada ve ülkemizde e-ticaretin hangi aşamalardan geçtiği tarihsel bir akışta değerlendirilmiştir.
Eserde e-ticaretin alıcı ve satıcılara sağladığı avantajlarla birlikte e-ticaretin altı modeli tanımlanmış ve işlem hacimleri detaylı bir şekilde analiz edilmiştir. Eser hazırlanırken e-ticaretin gelişimine etki eden önemli faktörler; yönetim ve performans, dijital pazarlama, insan kaynakları yönetimi, lojistik ve rekabet, yasal sorumluluklar ve girişimcilik başlıkları altında toplanmış ve bunların e-ticaret ile uyumu tek tek değerlendirilmiş; son olarak e-ticaretin geleceği ve gelecekteki muhtemel senaryoları hakkında yazarın kanaatleri belirtilmiştir.
E-ticaretin başlangıcı ile geldiği nokta arasında bir değerlendirme yapıldığında, gelecekte mutlaka varlığını sürdüreceği ve büyüme hızıyla orantılı olarak ticaretin içerisindeki yüzdesini arttıracağı aşikârdır. Bu nedenle yıllık olarak verilerinin incelenmesi geçmiş yıllarla kıyaslanması ve büyüme oranının belirlenmesi e-ticaretin geleceği için oldukça kıymetlidir.
Bu eser, e-ticaretin anlaşılması ve gelecekte yapılacak eserler için kaynak oluşturması adına kaleme alınmıştır.