Prof. Dr. Yüksel Özden’in Sınıf Yönetimi adlı eseri, öğretmenliğin karmaşık ama bir o kadar da dönüştürücü yönlerinden biri olan sınıf içi dengeyi kurma ve sürdürme sürecine dair kapsamlı bir rehberdir. Sınıfı sadece dört duvarla çevrili bir mekân değil dinamik bir öğrenme topluluğu olarak ele alan bu kitap; öğretmenlerin liderlik becerilerini, iletişim stratejilerini ve öğrenci davranışlarını yönetme kapasitelerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Teorik çerçeveyi sahadan örneklerle destekleyen yapı, öğretmen adaylarına MEB Akademi Giriş Sınavı (AGS) hazırlığında önemli bir kaynak sunarken meslekteki öğretmenlere de sınıf içi etkileşimi yeniden düşünme fırsatı tanıyor. Ele aldığı güncel yaklaşımlar ve çözümleyici bakış açısıyla Sınıf Yönetimi, etkili bir öğretim ortamı inşa etmenin hem bilimsel hem de insani boyutlarını ortaya koyuyor.