Bireylerin sahip olması gereken ve onlardan beklenen beceriler zamana ve ihtiyaca göre değişiklik gösterebilmekte ve günümüzde öğrencilerin- çağın gereklerine uygun olarak 21. yüzyıl becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. Çünkü geleneksel, bilgi odaklı ve standart beceriler yaşamın her alanında kendini gösteren rekabetçi koşullarda artık yetersiz kalmaktadır. 21. yüzyılla birlikte eleştirel düşünme, yenilikçilik ve yaratıcılık, iş birliği ve ekip çalışması, dijital okuryazarlık, yaşam boyu öğrenme ve problem çözme gibi beceriler iş yaşamından toplumsal hayata kadar her alanda gerekli nitelikler halini almıştır. Bu beceriler arasında araştırma, inceleme, problem çözme, yenilikçi düşünme, eleştirel düşünme, karar verme, iletişim gibi temel becerilerin yanında bilgi, finansal, hukuk, medya ve teknoloji gibi okuryazarlık becerileri yer almaktadır. Günümüzde disiplinler arası etkileşim ve buna bağlı iş gücüne ihtiyaç duyulan alanların artması ile birlikte ülkelerin eğitim programlarında beceri temelli bir anlayış oluşmaya başlamıştır. Bu ihtiyaç kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), K12 Beceriler Çerçevesi Türkiye Bütüncül Modeli oluşturmuştur. Bireyin bütüncül gelişimini amaçlayan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM), köklü bir geçmişe sahip Türk millî eğitim sisteminin dijital çağa ve teknolojik gelişmelere duyarlılığını, yeri geldiğinde bu gelişmelere öncülük edebilme istek ve potansiyelini yansıtan bir anlayışla geliştirilmiştir. İlkokullar, bireylerin öğrenmeye en açık oldukları ve aile ortamından ilk kez uzaklaştıkları bir dönem olarak bilimsel beceri kazandırma çalışmalarının temellerinin atıldığı kritik bir eğitim kademesidir. Bu bağlamda ilkokul eğitimi, bireyin kişisel, sosyal ve bilişsel gelişiminin temellerinin atıldığı kritik bir evre olarak öne çıkarken, bu dönemde beceri öğretimi yalnızca bilgi aktaran bir modelden çok öğrenenin aktif katılımını, deneyimlerini ve yaşantılarını merkez alan bir eğitim anlayışını zorunlu kılmaktadır. Öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyen ve anlamlı öğrenme süreçlerini merkeze alan, öğretmen rehberliğinde yapılandırılmış sistematik bir süreç olan beceri öğretiminin yansıtıldığı bu kitapta; TYMM ile 21. yy becerileri bütünleştirilerek ilkokul düzeyinde sistematik bir öğretim sürecine dönüştürülmeye çalışılmıştır.
Basım Tarihi : 01.11.2025
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 368
Ebat : 16*23,5
Cilt Tipi : İNCE KAPAK
Basım Dili : Türkçe
Baskı Yeri : Ankara
Barkod : 9786255704986






















