Bu kitap, stratejik yönetimin temel çerçevesini ve adımlarını (stratejik planlama, analiz araçları, iç ve dış çevre analizi) kapsamlı bir şekilde sunmuştur. Rekabet avantajını sağlamaya ve sürdürmeye yönelik "Ürün ve Pazar Odaklı Stratejiler, Kurumsal Yapı Temelli Stratejiler ve Fonksiyonel Stratejiler" gibi konuları derinlemesine ele almaktadır.
Bunun yanı sıra, "Uluslararası İş Stratejileri, Teknoloji Yönetimi, İnovasyon Stratejileri, Kurumsal Yönetim, Değişim Yönetimi, Liderlik, Kriz ve Risk Yönetimi" gibi stratejik alanları da kapsamlı olarak incelemektedir. Kitap, "İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk" gibi yöneticiler için kritik öneme sahip konuları da ele alarak bütünsel bir bakış açısı sağlamıştır.
Kitap, yapay zekanın sadece teknik bir konu olmadığını, aynı zamanda stratejik bir dönüşüm aracı olduğunu vurgulamaktadır. "Temel Yapay Zeka Bileşenleri ve İşletmelerde Kullanımı, Yapay Zekaya Geçişte İş Modeli Oluşturma ve Departmanlarda Yapay Zeka Kullanım Alanları" gibi bölümlerle yöneticilere pratik bilgiler sunmaktadır. Kitapta, yapay zeka çağında başarılı olmak için yöneticilere önemli tavsiyeler yer almaktadır.