İyi olmak, doğuştan gelen bir özellik midir yoksa öğrenilebilir midir? Bir çocuğun iyiyi ayırt edebilmesi ve iyi bir birey olarak yetişmesi nasıl sağlanır? Ailelerin ve eğitimcilerin rehberliğinde, iyiliğin yalnızca bir kavram olmaktan çıkıp çocukların karakterine nasıl işlenebileceğini keşfetmeye hazır mısınız?
Bu kitap; iyiliğin felsefi, ahlaki, psikolojik, toplumsal ve kültürel boyutlarını ele alırken aynı zamanda çocuk eğitimi açısından iyiliğin nasıl inşa edilebileceğine dair somut öneriler sunuyor. Çocukların gözlemleyerek öğrendiği gerçeğinden yola çıkarak ebeveynlerin ve öğretmenlerin, iyiliği günlük yaşamlarında nasıl modelleyebileceğini tartışıyor. Sevgi, saygı, adalet, sorumluluk ve empati gibi değerlerin çocuklara nasıl kazandırılacağına dair bilimsel yaklaşımlar ve uygulanabilir yöntemler ortaya koyuyor.
Günümüz dünyasında değerlerin aşındığı, bireylerin giderek yalnızlaştığı bir dönemde çocukları iyiliğe yönlendirmek, her zamankinden daha önemli. Bu kitap; ailelerin ve eğitimcilerin çocukların vicdan, adalet, empati ve sorumluluk duygularını nasıl güçlendirebileceğini açıklarken eğitimin yalnızca bilgi aktarmaktan ibaret olmadığını, iyi bireyler yetiştirmekle de yükümlü olduğunu vurguluyor.
İyi bir toplum, iyi yetişmiş bireylerle mümkündür. Bu kitap; çocukların karakter gelişiminde iyiliğin nasıl kazandırılacağını anlamak, onların iç dünyasını şekillendirecek güçlü değerler inşa etmek ve geleceğe umutla bakmak isteyen herkes için kapsamlı bir kılavuz.